Individuele therapie

individuele therapieSoms lukt het niet om de situatie waar u in terecht bent gekomen zelf te veranderen. Wanneer u bijvoorbeeld last heeft van depressieve of angstige gevoelens kan het helpen om hier met een psycholoog over te praten en zo samen te bekijken wat een mogelijke oorzaak kan zijn en hoe u met deze gevoelens geholpen kunt worden om u beter te voelen.

Enkele voorbeelden van hulpvragen/klachten waarbij onze psychologen u kunnen begeleiden.

• Somberheid, depressiviteit, niet lekker in je vel zitten
  • Angstklachten, paniekaanvallen, sociale angst, angst om ziek te worden (hypochondrie)
  • Diverse levensvragen op relationeel gebied, bv. in de huidige relatie, het verwerken van een scheiding, het aangaan van een nieuwe relatie.
  • Lichamelijk onverklaarbare klachten, spanningsklachten, burn-out, overspannenheid
  • Moeite met uiten van gevoelens en emoties
  • Onzekerheid en faalangst

Na de intake en de eventuele vragenlijsten die zijn ingevuld, wordt er gezamenlijk een behandelovereenkomst opgesteld. Als u schriftelijk toestemming geeft, brengen we ook uw huisarts op de hoogte dat u bij ons in therapie bent. Er wordt van verschillende therapieën gebruikt gemaakt waarbij wij zorgvuldig bekijken welke therapie het beste bij u als persoon past en bij de hulpvraag die u heeft.
Loïs, Hanneke & Bert willen u graag begeleiden met uw hulpvraag.

individuele therapie