Gea Takken

Géa Takken-Zielman is werkzaam als ECP-therapeut (European Certificate of Psychotherapy) en als Psychosynthese therapeut. Daarnaast is ze EMDR master practitioner i.o., heeft ze een opleiding gevolgd voor pastoraal werker en is ze contextueel getraind. Verder is ze door René Maas opgeleid tot focusing begeleider (Gendlin).

Bovendien heeft ze 20 jaar ervaring als verpleegkundige waarvan een aantal jaren als waarnemend hoofd op een hartbewaking en intensive care. Ook is ze een aantal jaren als vrijwilliger werkzaam geweest in een hospice.

Mede door eigen ervaringen in leven en werk heeft ze op latere leeftijd gekozen voor de opleiding tot ECP-therapeut. Sinds 2000 werkt ze individueel met mensen, waarbij zo nodig ook de partner betrokken kan worden. Haar werkveld: trauma en verlies, geloofs- en identiteitsproblematiek, problematiek veroorzaakt door ingrijpende veranderingen in het leven, zoals verlies van gezondheid of confrontatie met geweld. Haar werkbenadering: niet alleen aandacht voor en stilstaan bij de problemen van cliënten, maar vooral ook aandacht voor de kwaliteiten die ieder mens heeft en deze leren te gebruiken om te groeien.

'Ik word altijd erg blij als er bij een cliënt een groei zichtbaar wordt, al is die nog zo klein. Wanneer mensen zich bepaalde dingen bewust worden, waar geen of te weinig aandacht voor is geweest, is verandering al in gang gezet. Ieder mens heeft zijn eigen levenslast. Hierbij stilstaan kan  nodig zijn om vervolgens weer verder te kunnen gaan op je levensweg. Door gebruik te maken van de kwaliteiten die ieder mens heeft, kun je je doel bereiken. Ik wil hierin ruimte geven, zonder te (ver)oordelen.'

Zij is geregistreerd als ECP-Therapeut. Zij is lid van verschillende vakverenigingen waaronder het NAP, EAP, NVPA, NVVCH, NVECP en RBCZ.