PMT

Psychomotorische therapie (PMT) is een therapievorm voor mensen met (psychische) klachten zoals depressie, angsten, onzekerheid, spanningen, eetproblemen of burn-out. PMT is een ervaringsgerichte therapievorm die zich richt op het lichaam; dus erg geschikt voor mensen die met gesprektherapie niet verder komen en meer aansluiten bij bewegings- en/of lichaamservaring als hulp bij hun problematiek. Zowel kinderen, jongeren als ouderen kunnen bij ons terecht voor PMT.
De therapeut maakt gebruik van werkvormen die de cliënt zowel letterlijk als figuurlijk in beweging laten komen. Ook laat de therapeut u stil staan bij de manier waarop u zich beweegt in interactie met uw omgeving. Onderdeel van de therapie kan ook zijn dat u zich gaat richten op de beleving van uw eigen lichaam.Voor meer informatie kunt u kijken op de site van de Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Therapie en op de PMT info site.

pmtpmtpmt